Eksperci See&Say edycji 2018 pojawią się niebawem.

Szymon Świętochowski

Swoje pierwsze kroki w reklamie stawiał mając 20 lat.

Dobrze czuje się w wielu tematach fotograficznych.

Wielokrotnie nominowany i nagradzany na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych  Twórca wielu,

globalnych, międzynarodowych i lokalnych kampanii reklamowych. Miłośnik awiacji.

Marcin Wolny

Absolwent Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie.
Współzałożyciel i dyrektor kreatywny Studia Otwartego, specjalizującego się w brandingu i systemach identyfikacji wizualnej. Praktyk z ponad 10-letnim doświadczeniem w opracowaniu strategii wizerunkowych, prowadzeniu złożonych projektów identyfikacji wizualnej, kierowaniu zespołem projektowym oraz projektowaniu grafiki użytkowej. Jako prowadzący projekt lub współautor brał udział w opracowaniu i wdrożeniu systemów identyfikacji wizualnej kilkudziesięciu marek, w tym RMF FM, Biuletynu Informacji Publicznej MSWiA, Politechniki Rzeszowskiej, Instytutu Książki, Starego Teatru w Krakowie i wielu innych.

Szymon Pepliński

Szymon is a seasoned technologist, creative and designer with 20+ years of experience, leading digital transformation for Fortune 500 companies around the world. Having worked for some of the top advertising agencies worldwide, he’ve created award-winning campaigns, powerful marketing strategies and new-business winning products. He’s one of the founding members of cloud ecosystem for Independent Hotels, helping to establish and grow business in Sub-Saharan Africa. Szymon is sharing experience and knowledge by teaching at academic institutions such as the Creative Coding Postgraduate Studies at the School of Form Design Faculty, SWPS University of Social Sciences and Humanities. He’s focusing now on exploring robotics and artificial intelligence from a scientific, cultural, social, psychological, and even philosophical perspective.

Ola Osadzińska

Illustratorka, art director i dyrektor kreatywna – jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek. Na stałe mieszka i pracuje w Berlinie, a lista jej zawodowych zajęć jest równie długa jak lista międzynarodowych klientów.

 

Współpracowała z najbardziej znanymi polskimi i zagranicznymi markami i instytucjami – w tym m.in. z Muzeum Polin, Instytutem Adama Mickiewicza i dziennikiem Die Welt. W ciągu 15 lat w jej portfolio znalazły się okładki płyt, książek i magazynów, w tym pierwsza, i jak dotąd jedyna, ilustrowana okładka w historii magazynu Elle. Zaprojektowała również okładkę ostatniej płyty Maryli Rodowicz.

Jako Art Director odpowiedzialna była za całość komunikacji wizualnej filmu „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”, z brawurową rolą Magdaleny Boczarskiej.

 

Na co dzień tworzy dla marek takich jak Reebok, Nike, Mercedes Benz, Samsung, HTC, Jo Malone, Max Factor czy Hugo Boss.

Dla Reeboka zaprojektowała trzy limitowane serie butów, dostępnych w sprzedaży na całym świecie. Dla Costa Coffee i HTC stworzyła serię wielkoformatowych murali, a dla jednego z najbardziej prestiżowych japońskich domów handlowych Hankyu Mode projekty witryn i portrety japońskich It-Girls prezentujących najnowsze kolekcje.

 

Jej prace publikowane były m.in. w Commons&Sense, iD, Harper’s Bazaar, Instyle, Glamour, K MAG, Elle czy New York Magazine – w prasie kobiecej równie często opowiada o edukacji estetycznej, życiowej filozofii, książkach i Berlinie.

 

Oprócz projektowania, tworzy również strategie kreatywne, pracuje jako konsultant dla marek i instytucji i coraz częściej porzuca modę, muzykę i lifestyle’owe projekty by współpracować z biznesem – współpracowała dla Kulczyk Investments i KSP, ale to 2018 przyniósł największy do tej pory projekt z tej kategorii – dla szwedzkiego giganta nieruchomości Skanska zaprojektowała murale i zdobienia ścian ponad 23 przestrzeni i sal konferencyjnych nowej siedziby firmy – Warsaw Spark.

 

Pełna lista klientów, wystaw i projektów:

www.aleosa.com / www.facebook.com/OlkaOsadzinska / www.instagram.com/aleosa @aleosa

Patryk Mogilnicki

Ilustrator, autor książki „Nie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja” (2017, Karakter).

 

Publikował w większości polskich magazynów, od wysokonakładowych (m.in. „Gazeta Wyborcza”, „Przekrój”, „Wprost”, „Zwierciadło”, „Wysokie Obcasy”, „Film”, „Architektura”, „Podróże”), przez polskie edycje zagranicznych (m.in. „Playboy”, „Newsweek”, „Esquire”), po bardziej niszowe tytuły (m.in. „Smak”, „Exklusiv”, „Kukbuk, „K Mag”, „Gaga”), a także zagranicznych, jak włoski „Vice”, angielski „Pickles” czy „Fast Company” z Nowego Jorku.

 

Projektuje plakaty koncertowe, teatralne i filmowe (m.in. „Rojst”, „Mnich z morza”, „Biegacze”, „Chłopcy z motylkami”). Tworzy okładki płyt (m.in. dla Retribution Body, Kristen, Wulkan) i książek (m.in. Anda Rottenberg „Berlińska depresja. Dziennik”, Milan Kundera „Nieznośna lekkość bytu”, Johann Hari „Ścigając krzyk”, Jeff Vandermeer „Unicestwienie”). Rysuje także komiksy (m.in. „Kto jest obok mnie?” w antologii „Chopin New Romantic”, „Luna” w przewodniku Krytyki Politycznej „Schulz” i „Red Sea” do antologii „Ś!” łotewskiego wydawnictwa Kuś.

 

Jego ilustracje prezentowane były w albumach „The Best Polish Press Illustrators” (2016, Slow) i „The Best Polish Poster Illustrators” (2017, Slow), a także na wystawach, m.in. Ilustracja PL (Warszawa, 2012), Ilustrarte’12 (Lizbona, 2012), 48 Social Club. Tokyo Designers Club (Tokyo, 2014), Do It Your Way / Polish Design in Pieces (Milan, 2015), Inside Out. Polish Graphic Design (Wanted Design, New York 2015).

 

www.patrykmogilnicki.com

Piotr Jaworowski

CEO / Executive Creative Director

 

Od 2016 roku CEO i Executive Creative Director warszawskiego oddziału agencji SYZYGY. Jeden z założycieli Ars Thanea (Warszawa i Nowy Jork). Od początku istnienia obu firm dowodzi działem kreacji. Tworzył prace na potrzeby globalnych kampanii dla marek takich jak Facebook, Nike, Chanel, Mazda, Hyundai, Discovery, HBO, Ubisoft, Disney czy General Electric. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt nagród, wyróżnień, w tym Cannes Lions, PromaxBDA, Spikes Asia, One Show, AdFest, The Webby Awards, World Luxury Award, DMMA Online-Star, KTR, czy the FWA.

 

Juror międzynarodowych konkursów, w tym Cannes Lions 2017 kategoria Digital Craft, New York Festivals, Cresta Awards, PromaxBDA, Media Trends, KTR. Jako inspirujący mówca brał udział w konferencjach Adobe Create Now, Academy Day #4 Venice, Montreal Meets 2, OFFF On Tour Pescara, FITC Amsterdam, OFFF Barcelona i Visuelt Oslo. Jest także jednym z pomysłodawców oraz kuratorem konferencji Cannes Lions Imagination Day.

 

Znalazł się na liście TOP 10 i TOP 100 Talent przygotowanej przez Adweek, a w 2016 roku na liście Agency Innovators przygotowanej przez The Internationalist.

 

Krzysztof Goliński

Absolwent informatyki (Multimedia i Sztuczna Inteligencja) i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Sztuka Mediów). Artysta multimedialny specjalizujący się w tworzeniu obrazów algorytmicznych, instalacji interaktywnych i obiektów generatywnych. Swoje prace często opiera na matematycznych relacjach miedzy kształtami i kolorami. Współzałożyciel kolektywu panGenerator, zdobywca Złotego Lwa w Cannes w 2016 (Design), współtwórca studiów podyplomowych Creative Coding na School of Form.

Roch Forowicz

Pracuje na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od 2007 roku organizował Upgrade!Warsaw, kurator i współtwórca 2.0 Galerii w Warszawie. Uczestnik wielu wystawach i festiwalach, takich jak: FILE festival (BR), HAIP Festival (SI), Liwoli09 (AT), Paraflows 09 (AT), Urban Research (DE), Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski (PL), WRO, NInA – Culture 2.0, Komuna Otwock, Copernicus Science Center, Krytyka Polityczna, Entropia, STUDIO, Beautiful Lies, WEF, MIK etc. W swojej praktyce artystycznej interesuje się problemem miejskiej inwigilacji – nieustającej obserwacji przez systemy monitoringu i przetwarzania danych. Jego działalność jest radykalna, często określana mianem nielegalnych „hacktywistycznych” interwencji, opierających się na przechwyceniu i wykorzystywaniu urządzeń służących inwigilacji wbrew woli ich twórców.

Katarzyna Kryst

KAS KRYST

Katarzyna Kryst, to absolwentka Projektowania Ubioru w MSKPU w Warszawie. Laureatka nagród KTR, K MAG, LaMODE.INFO, Milan Style Academy oraz Macademian Girl. Nominowana do SUPERHIRO, finalistka konkursu Złota Nitka. Ubrania z metką KAS KRYST można podziwiać w magazynach i portalach branżowych w Polsce jak i za jej granicami.

Kasia Kijek i Przemek Adamski

Kijek / Adamski

Katarzyna Kijek i Przemysław Adamski to kreatywny duet reżyserski o wyjątkowo różnorodnym warsztacie filmowym z powodzeniem wykorzystujący w swoich realizacjach live action, animację poklatkową, komputerową i tradycyjną oraz elementy postprodukcji wideo. Ich prace dzięki swojemu innowacyjnemu charakterowi znane są daleko poza granicami Polski. Prezentowane na kilkuset pokazach w ramach festiwali filmowych na całym świecie spotkały się z uznaniem specjalistów i publiczności. Zostały docenione m. in. przez kuratorów festiwalu Pictoplasma (Berlin), Short Shorts (Tokio), L.A. Film Fest i Expotoons (Buenos Aires). W 2014 znalazły się w galerii La Gaite Lyrique w Paryżu na wystawie prezentującej dorobek najwybitniejszych współczesnych twórców animacji.

Arek Romański

Huncwot

Absolwent poznańskiej ASP, dyrektor artystyczny i założyciel studia Huncwot. Od 16 lat zajmuje się projektowaniem. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt projektów stron internetowych, najlepsze z nich otrzymały nagrody Lovie Awards, FWA, Awwwards, ED Awards oraz wyróżnienia The Webby Awards.

Paweł Jońca

Specjalizuje się w ilustracji prasowej. Najczęściej podejmuje tematy społeczne, psychologiczne lub zagadnienia związane z nowymi mediami. Na swoim koncie ma również projekty plakatów i okładek, w tym do wszystkich polskich tytułów Chucka Palahniuka. Jego prace zostały zaprezentowane w prestiżowym albumie „Illustration Now, vol. 5” wydawnictwa TASCHEN, prezentującym sylwetki 150 najciekawszych twórców współczesnej ilustracji na świecie. Zdobył szereg nagród, m.in. kilkukrotnie Chimerę, Grand Front oraz złoto, srebro i dwukrotnie brąz za ilustracje w konkursie Klubu Twórców Reklamy.

Ola Chmielewska

NEW ORDER WARSAW

Producent sesji zdjęciowych i filmów oraz agent talentów (fotografowie, styliści) z 10-letnim doświadczeniem na rynku. Przez prawie 9 lat pracowała w najlepszych agencjach fotograficznych i produkcyjnych, aby w 2016 roku dołączyć do Kasi Kulik, z którą wspólnie tworzą agencję NEW ORDER.

Kuba Matyka i Kamila Staszczyszyn

MELT

Współzałożyciele studia MELT. Duet reżyserujący i projektujący doświadczenia multimedialne na granicy świata prawdziwego z wirtualnym. MELT to interdyscyplinarne studio zajmujące się projektowaniem doświadczeń. Wielkoformatową animacją, VR i wyjątkową oprawą multimedialną wydarzeń. Prace studia zdobywają międzynarodową reputację i nagrody łącząc marketing ze sztuką i nowymi technologiami w nowoczesny i nietuzinkowy sposób.

www.bymelt.com

Adam Badowski

CD PROJEKT RED

Head of Studio, CD PROJEKT RED

Karierę zawodową rozpoczął w 1995 roku jako projektant i rysownik dla agencji Kolski and Partners Film & Advertising, zajmując się głównie tworzeniem storyboardów do spotów i reklam telewizyjnych i jako wolny strzelec grafiki reklamowej i wideoklipów. Ze studiem CD PROJEKT RED związany jest od momentu jego powstania w 2002 roku. Jako grafik 3D i animator współtworzył pierwszy łódzki zespół pracujący nad projektem „Wiedźmin”. Jest współodpowiedzialny za koncepcję i wizję artystyczną gier „Wiedźmin” i „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”. Będąc szefem studia CD PROJEKT RED koordynował produkcję gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami: „Serca z Kamienia” oraz „Krew i Wino”, a obecnie gier „GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana” oraz „Cyberpunk 2077”.

Łukasz Kosela

Obrazone

Prowadzi Pracownię Kompozycji Brył i Płaszczyzn na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Zawodowo zajmuje się tworzeniem opraw wizualnych wydarzeń eventowych oraz przestrzennymi projekcjami.

Michał Pawlik

Mamastudio

Ur. w 1972 w Warszawie. Projektant. Dyrektor artystyczny, założyciel i partner w Mamastudio. Współwłaściciel hotelu Autor Rooms i klubu narciarskiego SnieznePotwory. Absolwent Wydziału Grafiki ASP w Warszawie. Student wydziału Wzornictwa Przemysłowego. Członek zarządu Polskiego Klubu Brandingu. Współzałożyciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.

Oliwia Gede

KukBuk

Dyrektor artystyczna, grafik, kulturoznawca. Absolwentka wydziału grafiki Milwaukee, USA; kulturoznawca Warszawa, UW oraz absolwentka Gender Studies Warszawa, ISNS. Dyrektor Artystyczna w agencjach reklamowych między innymi: Leo Burnett, Saatchi& Saatchi, LoweLintasGGk. 2004 – 2012 zastępca Dyrektor Artystycznej wydawnictwa Edipresse. Od 2011 roku w roli Dyrektora Kreatywnego, pracuje nad tworzeniem koncepcji platformy i magazynu kulturalno-kulinarnego Kukbuk.

Bartek Bojarczuk

Pan tu nie stał

11 lat doświadczenia w dziedzinie projektowania grafiki użytkowej. Projektant ilustracji na potrzeby odzieżowe oraz product designu. Mimo młodego wieku współpracował z czołowymi polskimi markami sektora alternatywnej mody młodzieżowej, tworzył muzyczne koncepcje dla EMI Music Poland oraz Pomaton (obecnie Warner Music), projektował autorskie kolekcje sportowe dla marki Nobile Kiteboarding czy wspierał Polską Akcję Humanitarną (PAH).

Wojtek Dagiel

LVOV

Wojciech Dagiel ma blisko 20-letnie doświadczenie w pracy w branży reklamowej. Swoją karierę rozpoczynał  w 1996 roku w McCann Erickson. W latach 2004 – 2014 zarządzał działem kreacji w agencjach McCann Warsaw, Publicis i Havas Worldwide Warsaw zdobywając ponad 100 nagród i wyróżnień na najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursach branżowych m.in. Cannes Lions, Golden Drum, Epica, NY Festivals, Effie czy KTR. Był jurorem na festiwalach reklamowych Eurobest, AdStars, KTR, Golden Drum, Złote Orły, New York Festivals.

Edgar Bąk

Edgar Bąk Studio

Edgar Bąk zajmuje się szeroko pojętą komunikacją wizualną. W projektowaniu graficznym unika autorskich gestów. Poddaje się narzędziu i czerpie z jego specyfiki. Skupia się na gramatyce i założeniach projektu, efekt końcowy uzyskując niczym w matematycznym równaniu. Jest czujny na kontekst przez co chętnie i lapidarnie cytuje codzienność. Czuje się spadkobiercą tradycji polskiego projektowania graficznego: międzywojnia, PRL-u, uwolnionej gospodarki wczesnych lat 90-tych. Bliskie mu jest poczucie humoru polskiej szkoły plakatu.