onas_linia_1

See&Say: Creators Day

To dzień dla młodych twórców, którzy tworzą w co najmniej jednej z 14 kreatywnych kategorii.
Żeby zgłosić się do See&Say: Creators musisz wysłać link, pod którym znajdziemy Twoje prace. Może to być Twoja strona internetowa, link do Behance lub portfolio zawieszone w chmurze.

Krok 1: Formularz

Świetnie, że chcesz pokazać nam swoje prace! Teraz pora na wypełnienie formularza. Jest bardzo prosty i zbiera tylko potrzebne informacje.
Najważniejsze pole w formularzu to miejsce na Twoje portfolio. Możesz wrzucić tam aż 9 linków, ale jeden też będzie okej!
Pamiętaj, że podczas preeliminacji eksperci mają do przejrzenia bardzo dużo zgłoszeń i czasami mniej znaczy więcej. Przeczytaj dokładnie opisy kategorii i zdecyduj w której (lub w których) chcesz się zgłosić. Wrzucając linki zwróć uwagę, czy prace w nich umieszczone nie dublują się.

Zastanów się i napisz nam czego oczekujesz od See&Say – tylko szczerze! Tak, naprawdę to czytamy!  Twoja odpowiedź pomoże i nam, i ekspertom przygotować See&Say tak, żebyś wyciągnął z niego jak najwięcej.Zachęcamy Cię do zaznaczenia pól ze zgodami, żebyśmy mogli polecić Cię naszym partnerom. Warto też zaznaczyć swoją uczelnię (obecną lub ukończoną). Na tej podstawie stworzymy później ranking Uczelnia Roku See&Say.

Krok 2: Preeliminacje

Gdy zgłoszenia są już zamknięte, razem z ekspertami przez kilkanaście dni oceniamy je. Do 13-go stycznia 2020 roku mailowo damy znać czy udało Ci się zakwalifikować na przegląd See&Say. Jeżeli w formularzu zaznaczyłeś więcej niż jedną kategorię, może zdarzyć się, że nie zostaniesz zakwalifikowany we wszystkich. Wtedy również otrzymasz informację. Oznaczać to będzie, że nadal możesz wybierać ekspertów, ale jedynie z tej kategorii, w której Twoje prace zostały zakwalifikowane do przeglądu.

Krok 3: Wybór ekspertów

Wszyscy zakwalifikowani uczestnicy dostaną maila z linkiem do formularza, w którym będą mogli wybrać preferowanych ekspertów. Układając harmonogram rozmów bierzemy pod uwagę Twoje wybpry i w pierwszej kolejności umówimy spotkania z tymi, których umieściłeś najwyżej na swojej liście. Jeżeli nie uda nam się zapewnić Ci konsultacji u wszystkich wybranych ekspertów (planowanie 800 konsultacji to ogromne wyzwanie logistyczne), widząc Twoje portfolio sami zasugerujemy spotkanie z kimś, kto powinien je zobaczyć. Gwarantujemy, że odbędziesz minimum trzy wartościowe spotkania. Możesz także zapisać się na warsztaty. Zrobisz to za pomocą tego samego formularza.

Krok 4: Harmonogram

Tydzień przed wydarzeniem dostaniesz od nas harmonogram z godzinami rozmów i nazwiskami ekspertów. Godziny spotkań są wiążące, bo całościowy harmonogram See&Say to ogromna układanka, w której wszystkie elementy są od siebie zależne. Jeżeli okaże się, że nie możesz przyjść na którąś z rozmów – koniecznie daj nam znać – poinformujemy o tym Twojego eksperta.

Eksperci także otrzymują swoje harmonogramy z listą uczestników, dlatego Ciebie i Twoje prace będą znać już wcześniej. Jeżeli poczujesz, że mimo tego ekspert nie zapoznał się wystarczająco z Twoim portfolio – daj nam o tym znać w podsumowującej ankiecie.

Krok 5: Przegląd

W dniu See&Say: Creators (czyli 30 stycznia 2020) przyjdź na miejsce trochę wcześniej i przygotuj się do rozmów. Na chwilę przed godziną rozmowy prosimy Cię o bycie w gotowości. Gdy poprzednia osoba skończy konsultacje, zaprowadzimy Cię do stolika eksperta. Ważne, żebyś był czujny i nasłuchiwał swojego nazwiska. W najgorętszych godzinach odbywa się około 40 rozmów jednocześnie – to naprawdę duże zamieszanie.

Czerpiąc z doświadczenia poprzednich edycji mamy tez dla Ciebie kilka rad, które warto wziąć pod uwagę planując rozmowy:

  1. Przygotuj pytania, które chcesz zadać ekspertowi. Pamiętaj, że to tylko 15 minut i łatwo może umknąć coś, o co od zawsze chciałeś zapytać.
  2. Przygotuj sprzęt i wszystkie pliki przed rozmową. Nie warto tracić czasu na szukanie ich i otwieranie już przy stoliku.
  3. Jeżeli możesz – wydrukuj lub przynieś swoją pracę. Wszyscy eksperci zgodnie twierdzą, że dużo lepiej rozmawia się o rzeczach, które mogą zobaczyć na żywo. Często znaczenie ma też materiał czy technika wykonania, zdjęcia niestety tego nie oddają.
  4. Ściągnij wszystkie pliki na komputer. Nie odpalaj Internetu w trakcie rozmowy! Na otwieraniu plików w ostatniej chwili stracisz mnóstwo cennego czasu.
  5. Zrób reserach o ekspertach z którymi będziesz rozmawiać. Zwłaszcza o tych, których nie znałeś przed przeglądem, lub którzy zostali dla Ciebie wybrani przez nas. Dzięki temu łatwiej będzie Ci pomyśleć o pytaniach do nich.
  6. Możesz mieć swoje pomysły i propozycje, i możesz mówić o nich głośno. Chciałbyś zrealizować jakiś pomysł – skonsultuj go z ekspertem. Chciałbyś u niego pracować albo zgłosić się na staż – śmiało o to zapytaj.
  7. Możesz zostawić ekspertom coś po sobie. Może to być wizytówka, albo coś, co sprawi, że będą o Tobie pamiętać, kiedy będą szukać kogoś do współpracy w przyszłości.

Galeria