Eksperci See&Say edycji 2018 pojawią się niebawem.

Piotr Stolarski

PSTO Design

Industrial / Product designer dedicated to finding simple, elegant and meaningful solutions to complex problems. Experienced in a broad variety of design fields ranging from consumer products, furniture and small architecture to visual communication, graphic design and branding.

Master of Arts in Industrial Design at Academy of Fine Arts in Warsaw. During studies started own design practice and since then worked for diverse clients and collaborated with numerous design companies.

Moved to Japan for 4 years between 2013 and 2017 to work at Yamaha Design Laboratory as a Senior Designer responsible for industrial product design of musical instruments and audio equipment, physical and virtual user interfaces, graphic design and packaging.

Currently based in Warsaw, Poland

Krzysztof Ostrowski

NON STOP COMICS

Krzysztof Ostrowski. Rocznik ’76. Od zawsze twórca komiksów (Plastelina, Pantofel panny Hofmokl, Narko) i animator (kiedyś teledyski, obecnie realizowany dla Animoon 13-sto odcinkowy autorski serial Jak zostałem Superłotrem), od niedawna dyrektor wydawniczy Non Stop Comics. Wykładowca łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych.

Staszek Trzciński

STX MUSIC SOLUTIONS

Stanisław Trzciński – kulturoznawca, doktorant Uniwersytetu SWPS, menedżer kultury, promotor koncertowy, dziennikarz muzyczny, prezes zarządu agencji marketingu muzycznego STX Music Solutions https://www.stxmusic.pl/, współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree, wieloletni dyrektor artystyczny i repertuarowy Universal Music Polska oraz PolyGram Polska,

wykładowca Collegium Civitas i Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Więcej > https://www.stxmusic.pl/pl/stanislaw-trzcinski

 

Joanna Drabent

PROWLY

CEO i współzałożycielka Prowly, narzędzia internetowego skierowanego do profesjonalistów Public Relations. Za pośrednictwem platformy Prowly działaniami PR zarządza już ponad 300 marek z całego świata. Wyróżniona przez magazyn Forbes jako jedna z TOP100 founderek startupów w Europie, uczestniczka tegorocznej edycji programu EY Entrepreneurial Winning Women. Prywatnie swoich sił próbuje w tworzeniu filmów dokumentalnych.

Agnieszka Bacińska

WALK PR

Strategiczny doradca w zakresie budowania wizerunku marek, firm i zarządów organizacji, związana z branżą PR od 15 lat. Specjalizuje się w kompleksowych projektach komunikacyjnych, które integrują z działaniami PR także inne obszary marketingowe. Z wykształcenia językoznawca i kulturoznawca. Jurorka konkursów: Cannes Lions, Young Creatives oraz Złote Spinacze. CEO Walk PR, wiceprezes zarządu Związku Firm Public Relations. Zawodniczka ekipy kolarskiej MAT Atom Deweloper.

Filip Beźnicki i Kamil Majewski

SAATCHI&SAATCHI IS

Filip Beźnicki:

Od zawsze związany z kampaniami, które zmieniały podejście reklamodawców do Internetu. Zwykle na lepsze.
Przez lata związany z rynkiem domów mediowych, gdzie prowadził duże kampanie (między innymi dla Coca-Coli i P&G)  i wprowadzał poszczególne marki w świat digitalu i mediów społecznościowych.

W Starcomie, odkąd pojawił się Facebook, współodpowiedzialny za rozwój usług kreatywnych w agencji NEXT. W późniejszym etapie odpowiedzialny za strategię w tej agencji.
Od lutego 2016 w Saatchi&Saatchi IS odpowiedzialny za strategię (digital i nie tylko) dla klientów agencji.
Członek jury konkursu MIXX, członek rady programowej Forum IAB.
Autor i współautor wielu kampanii nagradzanych w konkursach w kraju i za granicą.

 

Kamil Majewski:

Dyrektor kreatywny Saatchi & Saatchi IS, która w ubiegłym roku zdobyła tryplet festiwalowy, zdobywając tytuł Agencji Roku na INNOVATION, KTR oraz EFFIE.

Przewodniczący jury konkursu Young Creatives Integrated 2015, juror festiwali KTR I New York Festivals.
Kiedyś wystąpił w Familiadzie, by wygrać złotego KTR. Wiedział też co, gdzie i kiedy powiedzieć, żeby załapać się do creditsów projektów, które zdobywały lwy w Cannes, złote bębny w Portoroz, Clio czy Eurobest.

Entuzjasta grilla, piwa i piłki nożnej. Często słyszy od dzieci, że jest „najgorszym ojcem na świecie”, ale część współpracowników twierdzi, że jego opinie czy komentarze mają sens. Tym motywowany zachęca do konsultacji portfolio podczas See&Say.

Łukasz Borek i Piotr Długołęcki

LIQUIDTHREAD

Łukasz Borek.

Dyrektor generalny agencji LiquidThread, należącej do Publicis Media. Z branża związany od 2008 roku, rozpoczynając w agencji K2 Internet, związanej z awangardowym wówczas trendem – digitalem; statusem awangardy nie cieszył się zbyt długo. Łukasz Borek odpowiadał za realizację największych kampanii na poziomie lokalnym, regionalnym lub globalnym dla: The Coca-Cola Company, Stock Poland, Janssen Pharmaceuticals (Johnson&Johnson), Nutricia, Grupa Żywiec (Heineken i Desperados) i innych. Od 2015 odpowiada za rozwój usług content-digitalowych najpierw w ramach SMG , a obecnie w Publicis Media. Dba o integracje strategii, pomysłu komunikacyjnego i planu wdrożeniowego – starając się by „projekt zintegrowany” był czymś o czym marzą Klienci; by wyniki się zgadzały, oczy radowały, a w umyśle iskra przeskoczyła.

Piotr Długołęcki

Head of Creative w agencji LiquidThread.
W reklamie pracuje z wyboru a nie z przypadku. Myślał, że umie pisać ale kiedy został juniorem, to przestał i zaczął się uczyć od nowa. Cierpliwie. Najpierw w FireFly Creation, później w 180heartbeats i 180heartbeats + Jung Von Matt, później w Ogilvy Action i Ogilvy Interactive. Po 11 latach pracy dla dużych i małych marek oraz dzięki współtworzeniu kampanii nagradzanych na festiwalach reklamowych można przypuszczać, że w końcu się nauczył.  Jednak dla pewności uczy się nadal. Tym razem tego, jak prowadzić dział kreacji. Wymyślać i pisać nigdy nie skończy się uczyć.

O LiquidThread:

Jesteśmy agencją digital-contentową należącą do struktur Publicis Media. Analizujemy, wymyślamy i projektujemy angażujące działania content marketingowe. Jesteśmy digitalowi, jak tylko da się być. Działamy wspólnie ze domami mediowymi Publicis Media (Starcom, Zenith, Perfomics, Spark Foundry, Blue 449) by razem dostarczać najbardziej efektywne rozwiązania biznesowe, nie zapominając o kreatywnej wrażliwości. Tworzymy historie dla marek. Mamy szerokie kompetencje strategiczno-kreatywno-produkcyjne. LiquidThread pracuje z kilkudziesięcioma klientami i markami, wśród których są między innymi: The Coca-Cola Company, T-Mobile Polska, Mondelez Polska, Deichmann, McCormick, Citibank, Lorenz Snack World, Allegro.

www.facebook.com/LiquidThreadPolska

Monika Kubatek

HART WARSAW

Założycielka HART Warsaw – pierwszego niezależnego impresariatu tworzonego z myślą o młodych twórcach, skupiającego reżyserów, operatorów i fotografów. Obecnie współwłaścicielka HART&VIEWFINDER. Reprezentuje twórców w Polsce i za granicą.

Wcześniej szef produkcji i producent w sieciowych agencjach m.in. JWT, DDB, GREY oraz domach produkcyjnych, Production Manager trzech kanałów muzycznych MTV/Viva/Vh1.

Producent pierwszych MTV Unplugged Kayah oraz HEY. Projektant mody MSKPiU. Mgr Organizacji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej na Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego

Maciej Buchwald

HART WARSAW

Z wykształcenia reżyser filmowy, teatrolog oraz dziennikarz. Z doświadczenia improwizator, komik i stand-uper oraz instruktor improwizacji, członek i współzałożyciel teatru improwizowanego Klancyk. Z niespełnienia piłkarz i raper. Występuje na scenie solo i w różnych grupach, a na swoim koncie ma występy z największymi gwiazdami polskiej muzyki, literatury i filmu.

Autor nagradzanych filmów niezależnych. Jego ostatni short “Szczęście” otrzymał nagrodę Jury Akademickiego oraz Publiczności na Festiwalu Filmowym Kameralne Lato, Grand Prix na festiwalu Świat Makaka oraz znalazł się w konkursie filmów krótkometrażowych Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Laureat wyróżnienia KTR Young Directors 2014 za reklamę Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Grand Prix „Łodzią po Wiśle” za swój dyplom licencjacki pt.„Kac”.

Reżyser teledysków – Mr.D, O.S.T.R, Masecki&Młynarski, Warszawskie Combo Taneczne, Pustki, czy Rasmentalism oraz reklam m.in. ING Bank Śląski, PKO S.A., Winiary, Inne Beczki.

Rafał Nagiecki

CD PROJEKT RED

Marek Dawid

Bartek Macias

LUNAPARK

Bartek Macias to wybitny artysta sztuk wizualnych i reżyser animacji. Jego poruszające i hipnotyzujące projekcje teatralne zyskały rozgłos na całym świecie. Niesamowicie doświadczony specjalista w swojej dziedzinie. Potrafi ruchomą grafiką opowiedzieć angażujące historie, stworzyć nieznane dotąd światy. Macias z wykształcenia jest architektem, ponad dekadę temu założył Lunapark Motion Arts Collective, wszechstronne studio post-produkcyjne, gdzie jako VFX Supervisor tworzy i zarządza zespołem utalentowanych twórców. Stale rozwija się i lubi dzielić się wiedzą. Pomysłodawca i dyrektor kreatywny inicjatywy artystycznej Yes Eye Do! skupionej wokół promocji szeroko pojętej sztuki współczesnej. W branży reklamowej pracował dla największych marek polskich i międzynarodowych. Na stałe współpracuje z Mariuszem Trelińskim, Borisem Kudliczką, Grzegorzem Jarzyną, WWAA, Amonem Miyamoto czy Markiem Heize.

Hanna Rydlewska

VOGUE POLSKA

Dyrektor działu Digital i szefowa działu Reportaż Vogue Polska. Wcześniej Zastępczyni Dyrektora Serwisów Informacyjnych Gazeta.pl i szefowa Weekend.gazeta.pl. Była też wicenaczelną serwisu NaTemat.pl i magazynu Przekrój, przez kilka lat kierowała miesięcznikiem Exklusiv. Autorka książki Po prostu przyjaźń, współautorka poradnika Slow sex. Uwolnij miłość.

Dorota Wojtczak

EMLAB

Marketer z 15-letnim stażem, specjalizujący się w branży eventowej i mediowej. Doświadczenie zdobywała po stronie agencji, klienta oraz wydawcy. Obecnie jako Head of B2B zajmuje się obszarem eventów biznesowych w agencji Emlab (Grupa S/F). Poprzednio pracowała m.in. w dziale marketingu B2B w Grupie Onet-RAS Polska, jako project manager programu Impact Academy oraz w Infor Biznes, jako marketing manager dla marek gazetaprawna.pl, dziennik.pl, prawnik.pl, forsal.pl. W ostatnim roku współpracowała m.in. z Grupą OLX, Stock Polska, McKinsey & Company, Showmax, Novartis. Autorka kilku publikacji w mediach branżowych, reprezentuje Emlab w Klubie Agencji Eventowych SAR.

Ola Niepsuj

Ola Niepsuj jest ilustratorką i graficzką. Mieszka i pracuje w Warszawie. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Studiowała też w Portugalii – w Escola Superior de Artes e Design de Matosinhos oraz Faculdade de Belas Artes da Universidade do Porto.

Niepsuj projektuje plakaty, identyfikacje wizualne oraz infografiki. Łącząc tradycyjne techniki, takie jak ołówek, tusz czy malarstwo z rysunkiem cyfrowym, tworzy eklektyczne kolaże. Jej przewrotny, dowcipny styl znalazł wielu zwolenników. Ilustrując, zręcznie komentuje rzeczywistość w polskich i zagranicznych magazynach i książkach. Jest autorką identyfikacji wizualnych dla szwajcarskiego festiwalu literackiego Babel, nowojorskiego festiwalu teatralnego Unergroundzero i współautorką portugalskiego Guimarães Jazz Festival, projektowała dla marek takich jak Nike, Converse, HBO, Braun, Apple Polska.

Prace Oli Niepsuj zdobyły srebrny medal Society od Illustrators NYC w 2017 roku, trzykrotnie wyróżniono je w prestiżowym roczniku American Illustration i dwukrotnie nagrodzono złotem w konkursie Klubu Twórców Reklamy. Jej twórczość zdobyła uznanie naponad 100 wystawach w Polsce i zagranicą m.in w Japonii, Francji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Korei Południowej, Portugalii, Belgii, Boliwii, Stanach Zjednoczonych, we Włoszech i na Kubie.

www.olaniepsuj.com

Błażej Kafarski

GŁOŚNO

Paweł Panawa

FACEBOOK

Magda Wunsche i Aga Samsel

WUNSCHE & SAMSEL

Magda i Aga to duet kreatywny.

Specjalizują się w fotografii portretowej i modowej.

Bliski im jest też świat sztuki, tańca i filmu, co przekłada się na ich charakterystyczny język wizualny oraz kreatywne koncepcje.

Wykorzystują go we współpracy z różnymi polskimi i międzynarodowymi tytułami w artystycznych projektach fotograficznych, oraz przy tworzeniu filmów i kampanii reklamowych.

Paweł Krzemiński

TELEVISOR

Bartek Walczuk

180heartbeats + JUNG V. MATT

H

Joanna Domańska

PRZEKRÓJ

Dyrektor artystyczna „Przekroju”

www.przekroj.pl

Michał Łojewski

WHITE CAT STUDIO

Chief Creative Officer Platige Image, odpowiedzialny za m.in. tworzenie i wdrażanie nowych koncepcji artystycznych i technologicznych oraz R&D produktów i usług Platige Image.

 

Od ponad 15 lat zajmuje się tworzeniem i inspirowaniem idei kreatywnych łączących na nowe sposoby marki, technologię, design i kulturę.

Wieloletni członek jury konkursu Klubu Twórców Reklamy, w tym przewodniczący jury Digital&Mobile, przewodniczący Young Creatives Cannes Cyber, juror konkursu Innovation AD.

Laureat 50 nagród i wyróżnień na międzynarodowych i lokalnych festiwalach kreatywności, takich jak Cannes Lions, D&AD, One Show, Eurobest, Golden Drum, Webby Awards, KTR, Innovation AD.

 

Współzałożyciel i dyrektor kreatywny butiku IRL specjalizującego się w tworzeniu idei komunikacyjnych z zakresu innowacji technologicznej i kulturowej.

W Platige Image oprócz funkcji CCO zajmuje się rozwojem studia kreatywnego Fish Ladder – zespołu producentów i artystów współpracujących z twórcami z szerokiego kręgu dyscyplin przy nowych przedsięwzięciach artystycznych i biznesowych.

Marcin Talarek

PLATIGE IMAGE

Chief Creative Officer Platige Image, odpowiedzialny za m.in. tworzenie i wdrażanie nowych koncepcji artystycznych i technologicznych oraz R&D produktów i usług Platige Image.

 

Od ponad 15 lat zajmuje się tworzeniem i inspirowaniem idei kreatywnych łączących na nowe sposoby marki, technologię, design i kulturę.

Wieloletni członek jury konkursu Klubu Twórców Reklamy, w tym przewodniczący jury Digital&Mobile, przewodniczący Young Creatives Cannes Cyber, juror konkursu Innovation AD.

Laureat 50 nagród i wyróżnień na międzynarodowych i lokalnych festiwalach kreatywności, takich jak Cannes Lions, D&AD, One Show, Eurobest, Golden Drum, Webby Awards, KTR, Innovation AD.

 

Współzałożyciel i dyrektor kreatywny butiku IRL specjalizującego się w tworzeniu idei komunikacyjnych z zakresu innowacji technologicznej i kulturowej.

W Platige Image oprócz funkcji CCO zajmuje się rozwojem studia kreatywnego Fish Ladder – zespołu producentów i artystów współpracujących z twórcami z szerokiego kręgu dyscyplin przy nowych przedsięwzięciach artystycznych i biznesowych.

Michał Zaczyński

Michał Zaczyński, dziennikarz. Publikuje w „Esquire Polska”, „Polityce”, „Gazecie Wyborczej” i Vogue.pl. Autor bloga michalzaczynski.com, juror konkursów dla młodych projektantów.

Michał Pawlik i Maciej Bączkowski

MAMASTUDIO

Michal Pawlik Projektant, dyrektor kreatywny, założyciel i partner w Mamastudio. Współwłaściciel hotelu Autor Rooms i klubu narciarskiego Śnieżne Potwory. Absolwent Wydziału Grafiki ASP w Warszawie. Student wydziału Wzornictwa Przemysłowego. Członek zarządu Polskiego Klubu Brandingu. Współzałożyciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Prywatnie związany z Warszawą, górami i sportem.

 

Maciej Bączkowski Projektant i dyrektor artystyczny w Mamastudio. Studiował na Wydziale Architektury oraz Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Wszechstronny wyznawca prostoty, funkcjonalności oraz nowych technologii. Lubi sporty, szczególnie te związane z wodą i powietrzem.

Olka Kaźmierczak

Ekspert biznesu mody, strateg, założycielka kolektywu POP UP GRUPA. Współtworzyła strategie wielu polskich marek z branży mody&lifestyle.

W 2015 r. powołała do życia pierwszą w Polsce akademię biznesu mody Fashion PR Talks, a wraz z nią darmową platformę edukacyjną z kilkoma setkami eksperckich materiałów na koncie.

Mówczyni i szkoleniowiec. Jako pierwsza na tak szeroką skalę poruszyła temat strategicznej komunikacji w polskiej branży mody. O markach modowych wykładała gościnnie Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu, na ASP w Łodzi i Gdańsku, w poznańskim School Of Form czy w krakowskim SAPU. Autorka eksperckich komentarzy i tekstów publikowanych w tytułach „Marketer+”, „Puls Biznesu”, Nowymarketing.pl czy „Wysokie Obcasy Extra”.

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz prestiżowej Central Saint Martins w Londynie.

Współzałożycielka HER Warsaw – polskiego oddziału społeczności kobiet w globalnej rozmowie.

Jeśli tylko może – żyje w podróży.

Antek Nykowski

Szósty zmysł estetyczny nie pozwala mu ominąć żadnego szczegółu, a charyzma i
spontaniczność powodują, że ekipa i obsada zawsze czują się przy nim
zainspirowani do pracy. Jego produkcja dla Mercedes-Benz udowadnia, że potrafi
zrealizować nawet najbardziej wymagające wizje. Dziś ma na koncie kilkadziesiąt kampanii reklamowych, w tym produkcje dla Head&Shoulders, Toyota, Rossmann, Nestle, Aviva, Lay’s, Pepsi, Grupa Żywiec, Reserved i współpracę z modelkami światowej klasy, takimi jak Georgia May Jagger, Julia Stegner, Cara Delevingne i sportowcami m.in. Robertem Lewandowskim.
W tym roku zdobył brązowy KTR za reżyserię filmu EB Tymczasem, który został również nagrodzony za montaż, casting oraz production excellence.

Malwina Konopacka

Malwina Konopacka (ur. 1982) jest ilustratorką, graficzką, projektantką. Mieszka i pracuje w Warszawie. Na rzeczywistość patrzy przez pryzmat ilustracji, ale nie zatrzymuje się na dwóch wymiarach – wkracza z rysunkiem w trójwymiarowy świat przedmiotów codziennego użytku i obiektów dekoracyjnych. Jej prace – niezależnie od materiału, w jakim są wykonane (szkło, drewno, papier, ceramika) łączy wyrazista i rozpoznawalna kreska. Pracuje tradycyjnymi metodami – malowana / wyklejana ceramika, papier, szkic piórkiem, tuszem.

Studiowała na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, historię sztuki na UW oraz ilustrację na Universität der Künste w Berlinie. Współpracowała z czołowymi polskimi magazynami, dla których tworzyła ilustracje. Obecnie skupia się glównie na ceramice i idei wazonu OKO; ktory ewoluuje, zmienia sie w abstrakcyjna, rzezbiarska forme.

Szymon Świętochowski

Swoje pierwsze kroki w reklamie stawiał mając 20 lat.

Dobrze czuje się w wielu tematach fotograficznych.

Wielokrotnie nominowany i nagradzany na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych  Twórca wielu,

globalnych, międzynarodowych i lokalnych kampanii reklamowych. Miłośnik awiacji.

Marcin Wolny

STUDIO OTWARTE

Absolwent Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie.
Współzałożyciel i dyrektor kreatywny Studia Otwartego, specjalizującego się w brandingu i systemach identyfikacji wizualnej. Praktyk z ponad 10-letnim doświadczeniem w opracowaniu strategii wizerunkowych, prowadzeniu złożonych projektów identyfikacji wizualnej, kierowaniu zespołem projektowym oraz projektowaniu grafiki użytkowej. Jako prowadzący projekt lub współautor brał udział w opracowaniu i wdrożeniu systemów identyfikacji wizualnej kilkudziesięciu marek, w tym RMF FM, Biuletynu Informacji Publicznej MSWiA, Politechniki Rzeszowskiej, Instytutu Książki, Starego Teatru w Krakowie i wielu innych.

Szymon Pepliński

Szymon is a seasoned technologist, creative and designer with 20+ years of experience, leading digital transformation for Fortune 500 companies around the world. Having worked for some of the top advertising agencies worldwide, he’ve created award-winning campaigns, powerful marketing strategies and new-business winning products. He’s one of the founding members of cloud ecosystem for Independent Hotels, helping to establish and grow business in Sub-Saharan Africa. Szymon is sharing experience and knowledge by teaching at academic institutions such as the Creative Coding Postgraduate Studies at the School of Form Design Faculty, SWPS University of Social Sciences and Humanities. He’s focusing now on exploring robotics and artificial intelligence from a scientific, cultural, social, psychological, and even philosophical perspective.

Ola Osadzińska

Illustratorka, art director i dyrektor kreatywna – jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek. Na stałe mieszka i pracuje w Berlinie, a lista jej zawodowych zajęć jest równie długa jak lista międzynarodowych klientów.

 

Współpracowała z najbardziej znanymi polskimi i zagranicznymi markami i instytucjami – w tym m.in. z Muzeum Polin, Instytutem Adama Mickiewicza i dziennikiem Die Welt. W ciągu 15 lat w jej portfolio znalazły się okładki płyt, książek i magazynów, w tym pierwsza, i jak dotąd jedyna, ilustrowana okładka w historii magazynu Elle. Zaprojektowała również okładkę ostatniej płyty Maryli Rodowicz.

Jako Art Director odpowiedzialna była za całość komunikacji wizualnej filmu „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”, z brawurową rolą Magdaleny Boczarskiej.

 

Na co dzień tworzy dla marek takich jak Reebok, Nike, Mercedes Benz, Samsung, HTC, Jo Malone, Max Factor czy Hugo Boss.

Dla Reeboka zaprojektowała trzy limitowane serie butów, dostępnych w sprzedaży na całym świecie. Dla Costa Coffee i HTC stworzyła serię wielkoformatowych murali, a dla jednego z najbardziej prestiżowych japońskich domów handlowych Hankyu Mode projekty witryn i portrety japońskich It-Girls prezentujących najnowsze kolekcje.

 

Jej prace publikowane były m.in. w Commons&Sense, iD, Harper’s Bazaar, Instyle, Glamour, K MAG, Elle czy New York Magazine – w prasie kobiecej równie często opowiada o edukacji estetycznej, życiowej filozofii, książkach i Berlinie.

 

Oprócz projektowania, tworzy również strategie kreatywne, pracuje jako konsultant dla marek i instytucji i coraz częściej porzuca modę, muzykę i lifestyle’owe projekty by współpracować z biznesem – współpracowała dla Kulczyk Investments i KSP, ale to 2018 przyniósł największy do tej pory projekt z tej kategorii – dla szwedzkiego giganta nieruchomości Skanska zaprojektowała murale i zdobienia ścian ponad 23 przestrzeni i sal konferencyjnych nowej siedziby firmy – Warsaw Spark.

 

Pełna lista klientów, wystaw i projektów:

www.aleosa.com / www.facebook.com/OlkaOsadzinska / www.instagram.com/aleosa @aleosa

Patryk Mogilnicki

Ilustrator, autor książki „Nie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja” (2017, Karakter).

 

Publikował w większości polskich magazynów, od wysokonakładowych (m.in. „Gazeta Wyborcza”, „Przekrój”, „Wprost”, „Zwierciadło”, „Wysokie Obcasy”, „Film”, „Architektura”, „Podróże”), przez polskie edycje zagranicznych (m.in. „Playboy”, „Newsweek”, „Esquire”), po bardziej niszowe tytuły (m.in. „Smak”, „Exklusiv”, „Kukbuk, „K Mag”, „Gaga”), a także zagranicznych, jak włoski „Vice”, angielski „Pickles” czy „Fast Company” z Nowego Jorku.

 

Projektuje plakaty koncertowe, teatralne i filmowe (m.in. „Rojst”, „Mnich z morza”, „Biegacze”, „Chłopcy z motylkami”). Tworzy okładki płyt (m.in. dla Retribution Body, Kristen, Wulkan) i książek (m.in. Anda Rottenberg „Berlińska depresja. Dziennik”, Milan Kundera „Nieznośna lekkość bytu”, Johann Hari „Ścigając krzyk”, Jeff Vandermeer „Unicestwienie”). Rysuje także komiksy (m.in. „Kto jest obok mnie?” w antologii „Chopin New Romantic”, „Luna” w przewodniku Krytyki Politycznej „Schulz” i „Red Sea” do antologii „Ś!” łotewskiego wydawnictwa Kuś.

 

Jego ilustracje prezentowane były w albumach „The Best Polish Press Illustrators” (2016, Slow) i „The Best Polish Poster Illustrators” (2017, Slow), a także na wystawach, m.in. Ilustracja PL (Warszawa, 2012), Ilustrarte’12 (Lizbona, 2012), 48 Social Club. Tokyo Designers Club (Tokyo, 2014), Do It Your Way / Polish Design in Pieces (Milan, 2015), Inside Out. Polish Graphic Design (Wanted Design, New York 2015).

 

www.patrykmogilnicki.com

Piotr Jaworowski

SYZYGY

 

CEO / Executive Creative Director

 

Od 2016 roku CEO i Executive Creative Director warszawskiego oddziału agencji SYZYGY. Jeden z założycieli Ars Thanea (Warszawa i Nowy Jork). Od początku istnienia obu firm dowodzi działem kreacji. Tworzył prace na potrzeby globalnych kampanii dla marek takich jak Facebook, Nike, Chanel, Mazda, Hyundai, Discovery, HBO, Ubisoft, Disney czy General Electric. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt nagród, wyróżnień, w tym Cannes Lions, PromaxBDA, Spikes Asia, One Show, AdFest, The Webby Awards, World Luxury Award, DMMA Online-Star, KTR, czy the FWA.

 

Juror międzynarodowych konkursów, w tym Cannes Lions 2017 kategoria Digital Craft, New York Festivals, Cresta Awards, PromaxBDA, Media Trends, KTR. Jako inspirujący mówca brał udział w konferencjach Adobe Create Now, Academy Day #4 Venice, Montreal Meets 2, OFFF On Tour Pescara, FITC Amsterdam, OFFF Barcelona i Visuelt Oslo. Jest także jednym z pomysłodawców oraz kuratorem konferencji Cannes Lions Imagination Day.

 

Znalazł się na liście TOP 10 i TOP 100 Talent przygotowanej przez Adweek, a w 2016 roku na liście Agency Innovators przygotowanej przez The Internationalist.

 

Krzysztof Goliński

Absolwent informatyki (Multimedia i Sztuczna Inteligencja) i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Sztuka Mediów). Artysta multimedialny specjalizujący się w tworzeniu obrazów algorytmicznych, instalacji interaktywnych i obiektów generatywnych. Swoje prace często opiera na matematycznych relacjach miedzy kształtami i kolorami. Współzałożyciel kolektywu panGenerator, zdobywca Złotego Lwa w Cannes w 2016 (Design), współtwórca studiów podyplomowych Creative Coding na School of Form.

Roch Forowicz

Pracuje na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od 2007 roku organizował Upgrade!Warsaw, kurator i współtwórca 2.0 Galerii w Warszawie. Uczestnik wielu wystawach i festiwalach, takich jak: FILE festival (BR), HAIP Festival (SI), Liwoli09 (AT), Paraflows 09 (AT), Urban Research (DE), Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski (PL), WRO, NInA – Culture 2.0, Komuna Otwock, Copernicus Science Center, Krytyka Polityczna, Entropia, STUDIO, Beautiful Lies, WEF, MIK etc. W swojej praktyce artystycznej interesuje się problemem miejskiej inwigilacji – nieustającej obserwacji przez systemy monitoringu i przetwarzania danych. Jego działalność jest radykalna, często określana mianem nielegalnych „hacktywistycznych” interwencji, opierających się na przechwyceniu i wykorzystywaniu urządzeń służących inwigilacji wbrew woli ich twórców.

Katarzyna Kryst

KAS KRYST

Katarzyna Kryst, to absolwentka Projektowania Ubioru w MSKPU w Warszawie. Laureatka nagród KTR, K MAG, LaMODE.INFO, Milan Style Academy oraz Macademian Girl. Nominowana do SUPERHIRO, finalistka konkursu Złota Nitka. Ubrania z metką KAS KRYST można podziwiać w magazynach i portalach branżowych w Polsce jak i za jej granicami.

Wojtek Sanecki

 RED BULL

Athletes & Esport Marketing Manager, związany z firmą Red Bull od 10 lat. Buduje lokalne portfolio zawodnicze, nawiązuje biznesowe i partnerskie relacje ze sportowcami. Dzięki wykształceniu w warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego, zapewnia zawodnikom ekspercką współpracę i fachową obsługę z zakresu sponsoringu sportowego. Tworzy wyjątkowe koncepty, niezwykłych projektów jak przelot pod warszawskimi mostami w ramach celebracji Dnia Flagi, czy skok Szymona Godźka nad pędzącym peletonem Tour de Pologne.

Kasia Kijek i Przemek Adamski

KIJEK / ADAMSKI

Katarzyna Kijek i Przemysław Adamski to kreatywny duet reżyserski o wyjątkowo różnorodnym warsztacie filmowym z powodzeniem wykorzystujący w swoich realizacjach live action, animację poklatkową, komputerową i tradycyjną oraz elementy postprodukcji wideo. Ich prace dzięki swojemu innowacyjnemu charakterowi znane są daleko poza granicami Polski. Prezentowane na kilkuset pokazach w ramach festiwali filmowych na całym świecie spotkały się z uznaniem specjalistów i publiczności. Zostały docenione m. in. przez kuratorów festiwalu Pictoplasma (Berlin), Short Shorts (Tokio), L.A. Film Fest i Expotoons (Buenos Aires). W 2014 znalazły się w galerii La Gaite Lyrique w Paryżu na wystawie prezentującej dorobek najwybitniejszych współczesnych twórców animacji.

Piotr Ruszkowski

GOOD LOOKING STUDIO

Od 2004 roku współtworzył wraz z Maćkiem Ryniewiczem i Filipem Kozarskim Warszawsko-Trójmiejską grupę projektową Lowbudget zajmującą się działaniami z pogranicza grafiki i architektury. Następnie w 2009 dołączył do Good Looking Studio przechodząc czynnie przez wszystkie etapy rozwoju firmy i wprowadzenia ponownie ręcznie malowanej reklamy do polskiej przestrzeni publicznej i słownika branżowego. Obecnie zajmuje w firmie stanowisko dyrektora kreatywnego odpowiadając na co dzień za tworzenie koncepcji kampanii muralowych czy też pojedynczych realizacji dla klientów zarówno globalnych (Nike, Coca-Cola, Red Bull, Mercedes) jak i lokalnych (Grupa Żywiec, Onet, Empik, PGE).

Arek Romański

HUNCWOT

Absolwent poznańskiej ASP, dyrektor artystyczny i założyciel studia Huncwot. Od 16 lat zajmuje się projektowaniem. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt projektów stron internetowych, najlepsze z nich otrzymały nagrody Lovie Awards, FWA, Awwwards, ED Awards oraz wyróżnienia The Webby Awards.

Paweł Jońca

Specjalizuje się w ilustracji prasowej. Najczęściej podejmuje tematy społeczne, psychologiczne lub zagadnienia związane z nowymi mediami. Na swoim koncie ma również projekty plakatów i okładek, w tym do wszystkich polskich tytułów Chucka Palahniuka. Jego prace zostały zaprezentowane w prestiżowym albumie „Illustration Now, vol. 5” wydawnictwa TASCHEN, prezentującym sylwetki 150 najciekawszych twórców współczesnej ilustracji na świecie. Zdobył szereg nagród, m.in. kilkukrotnie Chimerę, Grand Front oraz złoto, srebro i dwukrotnie brąz za ilustracje w konkursie Klubu Twórców Reklamy.

Ola Chmielewska

NEW ORDER WARSAW

Producent sesji zdjęciowych i filmów oraz agent talentów (fotografowie, styliści) z 10-letnim doświadczeniem na rynku. Przez prawie 9 lat pracowała w najlepszych agencjach fotograficznych i produkcyjnych, aby w 2016 roku dołączyć do Kasi Kulik, z którą wspólnie tworzą agencję NEW ORDER.

Kuba Matyka i Kamila Staszczyszyn

MELT

Współzałożyciele studia MELT. Duet reżyserujący i projektujący doświadczenia multimedialne na granicy świata prawdziwego z wirtualnym. MELT to interdyscyplinarne studio zajmujące się projektowaniem doświadczeń. Wielkoformatową animacją, VR i wyjątkową oprawą multimedialną wydarzeń. Prace studia zdobywają międzynarodową reputację i nagrody łącząc marketing ze sztuką i nowymi technologiami w nowoczesny i nietuzinkowy sposób.

www.bymelt.com

Krystian Kościjański

Malaga Studio

Kompozytor, realizator dźwięku, połowa duetu Dj skiego Exboyfriends. Właściciel studia postprodukcji dźwięku Malaga. Grał w zespołach Des Des, Voltage Betty, The Polaroids i kilku innych… Tworzy muzykę do reklam, spotów radiowych, programów telewizyjnych, filmów. Jest również konsultantem muzycznym. Pracował przy realizacji spotów dla MBank, McDonald, Carrefour, Adidas, Tyskie, Warka, Wawel, Pah, Fundacja Zwierzęca Polana i wielu innych.

Adam Badowski

CD PROJEKT RED

Head of Studio, CD PROJEKT RED

Karierę zawodową rozpoczął w 1995 roku jako projektant i rysownik dla agencji Kolski and Partners Film & Advertising, zajmując się głównie tworzeniem storyboardów do spotów i reklam telewizyjnych i jako wolny strzelec grafiki reklamowej i wideoklipów. Ze studiem CD PROJEKT RED związany jest od momentu jego powstania w 2002 roku. Jako grafik 3D i animator współtworzył pierwszy łódzki zespół pracujący nad projektem „Wiedźmin”. Jest współodpowiedzialny za koncepcję i wizję artystyczną gier „Wiedźmin” i „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”. Będąc szefem studia CD PROJEKT RED koordynował produkcję gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami: „Serca z Kamienia” oraz „Krew i Wino”, a obecnie gier „GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana” oraz „Cyberpunk 2077”.

Ania Łoskiewicz

BEZA PROJEKT

Projektantka mebli, instalacji artystycznych, przedmiotów użytku codziennego. Ukończyła Wydział  Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej ASP oraz wydział Komunikacji Multimedialnej na ASP w Poznaniu. Razem z Zofią Strumiłło-Sukiennikwspótworzy studio Beza Projekt. Brała udział w licznych wystawach, wielokrotnie nagradzana. Współpracuje z polskimi producentami, m.in.: Acrea/Du Pont, Amorim Group, Bausch & Lomb, Mikomax, Vox czy też Ministerstwem Spraw Zagranicznych, Muzeum Narodowym w Warszawie, Zachętą Narodową Galerią Sztuki.

Łukasz Kosela

OBRAZONE

Prowadzi Pracownię Kompozycji Brył i Płaszczyzn na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Zawodowo zajmuje się tworzeniem opraw wizualnych wydarzeń eventowych oraz przestrzennymi projekcjami.

Przemek Truściński

TRUST

(urodzony w 1970 roku) jest absolwentem wydziału grafiki łódzkiej ASP. Artysta uważany za jednego z najważniejszych polskich twórców komiksowych, współtworzył stowarzyszenie twórców „Contur”, był pomysłodawcą projektu Ilustracja.pl i współorganizatorem pierwszych konwentów i festiwali komiksowych w Polsce.

Przemek Marszał i Michał Drozdowski

11 BIT STUDIOS

 

Bartek Bojarczuk

PAN TU NIE STAŁ

13 lat doświadczenia w dziedzinie projektowania grafiki użytkowej. Projektant ilustracji na potrzeby odzieżowe oraz product designu. Mimo młodego wieku współpracował z czołowymi polskimi markami sektora alternatywnej mody młodzieżowej, tworzył muzyczne koncepcje dla EMI Music Poland oraz Pomaton (obecnie Warner Music), projektował autorskie kolekcje sportowe dla marki Nobile Kiteboarding czy wspierał Polską Akcję Humanitarną (PAH). W późniejszych latach pomagał rozwijać dział digital Pernod Ricard Polska uczestnicząc przy tworzeniu wirtualnych kampanii social dla marek Wyborowa, Absolut, Jameson Whiskey oraz Chivas Regal.

 

Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in. Złoty Miecz KTR, Dobry Wzór, Must Have, 3×3 Annual.

 

Obecnie art/creative director łódzkiej marki odzieżowej Pan tu nie stał. Czynnie wspiera rozwój polskiego designu i promuje wzornictwo złotej ery polskiego projektowania.

 

Prywatnie pasjonuje się typografią oraz projektowaniem plakatu.

Wojtek Dagiel

LVOV

Wojciech Dagiel ma blisko 20-letnie doświadczenie w pracy w branży reklamowej. Swoją karierę rozpoczynał  w 1996 roku w McCann Erickson. W latach 2004 – 2014 zarządzał działem kreacji w agencjach McCann Warsaw, Publicis i Havas Worldwide Warsaw zdobywając ponad 100 nagród i wyróżnień na najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursach branżowych m.in. Cannes Lions, Golden Drum, Epica, NY Festivals, Effie czy KTR. Był jurorem na festiwalach reklamowych Eurobest, AdStars, KTR, Golden Drum, Złote Orły, New York Festivals.

Oliwia Gede

KUKBUK

Dyrektor artystyczna, grafik, kulturoznawca. Absolwentka wydziału grafiki Milwaukee, USA; kulturoznawca Warszawa, UW oraz absolwentka Gender Studies Warszawa, ISNS. Dyrektor Artystyczna w agencjach reklamowych między innymi: Leo Burnett, Saatchi& Saatchi, LoweLintasGGk. 2004 – 2012 zastępca Dyrektor Artystycznej wydawnictwa Edipresse. Od 2011 roku w roli Dyrektora Kreatywnego, pracuje nad tworzeniem koncepcji platformy i magazynu kulturalno-kulinarnego Kukbuk.

Edgar Bąk

EDGAR BĄK STUDIO

Edgar Bąk zajmuje się szeroko pojętą komunikacją wizualną. W projektowaniu graficznym unika autorskich gestów. Poddaje się narzędziu i czerpie z jego specyfiki. Skupia się na gramatyce i założeniach projektu, efekt końcowy uzyskując niczym w matematycznym równaniu. Jest czujny na kontekst przez co chętnie i lapidarnie cytuje codzienność. Czuje się spadkobiercą tradycji polskiego projektowania graficznego: międzywojnia, PRL-u, uwolnionej gospodarki wczesnych lat 90-tych. Bliskie mu jest poczucie humoru polskiej szkoły plakatu.