Zapraszamy do zapoznania się z raportem dotyczącym jakości zatrudniania młodych pracowników kreatywnych. Celem publikacji jest rozpoczęcie dyskusji na temat standardów, m.in. jak pracować z młodymi kreatywnymi, jak pozyskiwać najlepszych i wspierać w rozwoju, aby chcieli zostać w branży.
„Prowadząc przez lata projekty dla branży kreatywnej, takie jak Konkurs KTR, Young Creatives, czy Przegląd Portfolio See&Say, zauważyliśmy narastający problem ze znajdowaniem i zatrudnianiem najzdolniejszych młodych ludzi do pracy.
Dlatego chcieliśmy porozmawiać z młodymi, dlaczego chcą lub nie chcą pracować w reklamie, co ich zachęciło do podjęcia pracy lub co może ich w tej pracy zatrzymać. W rezultacie praca nad raportem trwała półtora roku – i nie uważamy, żeby była ona zakończona. Naszym celem jest rozpoczęcie dyskusji nad jakością zatrudniania w branży kreatywnej, tak aby realnie i długotrwale zwiększyć atrakcyjność agencji reklamowych jako miejsca pracy, zarówno wśród osób, które jeszcze nie weszły na rynek pracy, jak i tych, które mają za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe i chcą z reklamy odejść.
Mamy nadzieję, że ta publikacja i dyskusja wokół niej będzie pierwszym krokiem w stronę zmiany naszych organizacji, naszej kultury HR, tak aby znów branża reklamowa stała się atrakcyjnym pracodawcą dla najzdolniejszych młodych ludzi na rynku pracy.”
Anna Zimecka,
Project Director SAR