Branża fotografii stockowej jest jednym z najbardziej aktywnych rynków w internecie. Dzisiaj większość małych i średnich firm, organizacji i instytucji państwowych z całego świata posiada stronę internetową albo tworzy materiały informacyjne czy reklamowe, które trzeba czymś zilustrować. Blogerzy, osoby publiczne – oni też potrzebują obrazów każdego dnia. Jeśli więc zajmujesz się fotografią, najwyższa pora zacząć na niej zarabiać!

Od czego najlepiej zacząć?

Przede wszystkim zastanów się, w jakim gatunku czujesz się najpewniej. Fotografia produktowa, beauty czy krajobrazowa; zdjęcia z modelami czy improwizowane; w studiu czy outdoorowe? Zaczynając współpracę z bankiem zdjęć, skup się na tym, co wychodzi ci najlepiej. Na eksperymenty z innymi dziedzinami będzie jeszcze czas.

Następnie przejrzyj stronę banku zdjęć Fotolia by Adobe i zobacz, jakie dominują w niej trendy i jakie obrazy są najczęściej wrzucane, a potem… spróbuj zrobić coś innego. Musisz mieć świadomość najnowszych trendów i mód, ale nie musisz za nimi ślepo podążać. Dbaj o to, by twoje portfolio było zawsze aktualne, ale pamiętaj też o tym, że oryginalne spojrzenie na jakiś temat skuteczniej zwabi klientów.

Twórz regularnie i z wyprzedzeniem

Dostawcy stockowi otrzymują prowizję od każdego sprzedanego zdjęcia, dlatego tak ważna jest systematyczność i regularne przesyłanie obrazów, zwłaszcza w początkach tworzenia swojego portfolio. Więcej twoich fotografii w banku zdjęć to większa szansa na zarobek.

Dobrze jest też zaplanować sobie harmonogram tworzenia zdjęć. Pewne tematy sprzedają się sezonowo (pory roku, wakacje, sporty zimowe itp.). Na przykład obrazy świątecznych dekoracji sprzedają się najlepiej na 6 do 2 tygodni przed Bożym Narodzeniem, dlatego warto przesłać je właśnie w tym czasie.

Nie kończ na kilku zdjęciach

Wkładasz wiele wysiłku w wykonanie sesji, dlatego nie przesyłaj do banku tylko kilku obrazów. Podejdź do tematu jak klient, który chciałby zdobyć specyficzną scenę lub pozę – staraj się wykonać te same ujęcia z różnych stron, zmieniając światło i dodając rekwizyty. Twórz kompletne reportaże – historię fotograficzną od początku do końca.

Działaj lokalnie

By sprzedawać zdjęcia w banku zdjęć, nie musisz tworzyć kolekcji w egzotycznych lokalizacjach. Ich klienci często szukają fotografii o specyfice lokalnej – przedstawiających miejscowe tradycje i ludzi, regionalną żywność i architekturę. Wyjdź na ulice, szukaj inspiracji w swoim mieście i mijanych ludziach. Możesz odnaleźć nowe trendy i interesujące pomysły, przechadzając się po prostu po swojej okolicy.

Dbaj o wysoką jakość

Zdjęcia, ilustracje lub wideo, zanim znajdą się w sprzedaży na stronach Fotolia by Adobe oraz Adobe Stock, przechodzą przez sito zespołu edytorów, dlatego warto zadbać o ich odpowiednio wysoką jakość i upewnić się, że oprócz oczywistych walorów estetycznych, spełniają wszystkie wymagania techniczne i prawne, takie jak: rozdzielczość i wielkość pliku oraz prawo do wizerunku. Więcej informacji dla początkujących dostawców znajdziesz na stronie: https://pl.fotolia.com/Info/Contributors.