Program
WYKŁADY CREATORS
11:00-12:30
Po co właściwie brief? Czyli jak rozmawiać z klientem, aby uniknąć rozczarowań i niekończących się poprawek.
Podczas tego spotkania porozmawiamy o tym, dlaczego dobry brief / zlecenie kreatywne to połowa sukcesu każdego projektu. Niezależnie, czy projektujesz logo, montujesz video, piszesz informacje prasową.Pokażemy typowe błędy, które sprawiają, że efekt końcowy mija się z oczekiwaniami – i jak ich uniknąć. Uczestnicy dowiedzą się, jak wspólnie określić, czego klient naprawdę chce, jak nie zgubić się w nadmiarze komunikatów i jak stworzyć coś, co naprawdę działa i odpowiada na potrzeby.
Prowadząca:
Małgorzata Majcher Chief Strategy & Innovation Officer
Od 15 lat związana z branżą reklamową głównie jako strateg. Ostatnio stara się łączyć perspektywę stratega z innowacyjnym podejściem do biznesu jako Chief Strategy&Innovation Officer. W swojej codziennej pracy opiera się na 2 założeniach: 1). Kreatywność to największa siła w biznesie oraz 2). mariaż świetnej kreacji i efektywnej strategii to dobry przepis na kampanie, które mogą zostać zauważone, zapamiętane i mogą coś realnie zmienić w zachowaniu ludzi. W efekcie jest autorką strategii kampanii, które zdobyły m.in. 24xEffie, kilka nagród KTR, Innovation, a nawet złotego lwa.
13-14:30
CO TO JEST INSIGHT I JAK GO ZNALEŹĆ? To szkolenie pokazuje uczestnikom, dlaczego zanim przystąpimy do jakiejkolwiek pracy dla innych, warto zastanowić się nad tym, co motywuje naszych odbiorców do działania, jakie są ich potrzeby. A te wcale nie są proste i oczywiste. Każda grupa społecznej pojawiają się inne wewnętrzne napięcia lub sprzeczności i to one wpływają na nasze decyzje u zachowania. W języku marketingu motywacje te bywają utożsamiane z insightami. I z marketingowej definicji tego pojęcia będziemy korzystali, ale nie jst to tylko pojęcie związane z marketingiem. O insightach codziennie myślą producenci seriali, autorzy książek kryminalnych, artyści, twórcy gier, aplikacji, ludzie organizujący wyjazdy turystyczne itd. Insighty są ważne w
komunikacji rozumianej szeroko. Od reklamy i usług, przez działania społeczne, po codzienne relacje między ludźmi.
Zrozumienie ukrytych mechanizmów naszych działań jest kluczowe: jeśli to, co robimy, nie dotyka realnego problemu lub konfliktu, zostanie zignorowane. I nikt nie poświęci temu uwagi.
Podczas szkolenia uczestnicy: – poznają zasady tworzenia prawdziwych insigtów – zobaczą kilka autentycznych insightami i zobaczą, jak skutecznie zadziałały w praktyce, – zrozumieją, jak odróżnić prawdziwy insight od ogólnej obserwacji, – dowiedzą się, gdzie szukać insightów
Prowadzący:
Michał Majczak – Jestem człowiekiem słowa. Od 25 lat zajmuje się komunikacją marketingową. Na temat nadawcy i odbiorcy wiem wiele. W roku 1999 współtworzyłem agencję reklamową Przybora Zaniewski Limited i pracowałem tam przez osiem lat. Jestem autorem reklam, o których mówili wszyscy, tych dla Frugo, Reddsa, Żubra czy Oleju Kujawskiego. Moje nazwisko pojawiało się wielokrotnie na listach nominowanych i nagradzanych w konkursach Złote Orły, KTR, a nawet Golden Drum i Golden Lions. Raz zostałem nawet Copywriterem Roku.
Pracowałem w agencjach: PZL, Grey, DDB i wielu innych. Wciąż bywam niezastąpiony, jeśli chodzi o generowanie dziesiątek kreatywnych i efektywnych rozwiązań.
Dzisiaj zajmuje się czymś nowym. Edukacją. W roku 2020 poprowadziłem pierwsze kreatywne warsztaty – prowadzę je do dzisiaj. Dzięki moim warsztatom ludzie podnoszą swoje kwalifikacje komunikacyjne i uczą się, jak do reklamy wprowadzić to, co najlepsze z literatury, kina i malarstwa. Te spotkania uświadomiły mi, że buduję mosty – pomiędzy światem sztuki, a komunikacją marketingową, pomiędzy ludźmi, nawet jeśli dzieli ich całe pokolenie. Pomiędzy nami. Czy może być coś ważniejszego?
15-16.30 „Dlaczego chcemy: o pragnieniu, estetyce i emocjach w brandingu”
Daria Bambalina– strateg i brand manager w branży mody i dóbr luksusowych, twórczyni marki TAITH – opowie o tym, jak marki wywołują pożądanie i emocjonalne przywiązanie poprzez estetykę, narrację i sensoryczne doświadczenie. W rozmowie z uczestnikami poruszy temat roli neuromarketingu w budowaniu wizerunku, archetypów w komunikacji oraz tego, jak współczesny konsument „chce” – zanim jeszcze zrozumie, dlaczego. Spotkanie będzie miało formę otwartej dyskusji: o tym, jak kreować markę, która nie tylko sprzedaje, ale uruchamia emocje i staje się częścią tożsamości odbiorcy. Daria podzieli się również doświadczeniami z pracy przy projektach łączących modę, design i zapach – oraz spojrzeniem na markę jako narzędzie narracji i zmysłowego wpływu.
WYKŁADY MAKERS
14.00-15.00
CO PRZESZKADZA NAM W EFEKTYWNEJ KOMUNKACJI?
Niezwykle popularne dzisiaj kursu pisania promptów dla AI są niczym innym jak próbą wykorzystania znanych od blisko stu lat zasad komunikacyjnych. Komunikat skierowany do drugiej osoby, w tym przypadku, do chata, nie będzie poprawnie zrozumiany, jeśli nie zostaną spełnione pewne zasady. Uczymy się ich by sprawniej poruszać się w środowisku AI, a wciąż nie stosujemy tych zasad w komunikacji pomiędzy ludźmi
To szkolenie pokazuje uczestnikom, na czym polega akt komunikacji i jakie warunki powinny być spełnione, by komunikacja ta była efektywna i przebiegła bez problemów.
Z uwagi na krótki czas spotkania zajmiemy się podstawowymi pojęciami takimi jak NADAWCA, ODBIORCA, KOD I KONTEKST a także kilkoma najpowszechniejszymi błędami, jakie popełniamy.
Podczas szkolenia uczestnicy:
– zrozumieją, jaką rolę pełni nadawca, odbiorca, kod i kontekst w każdej formie komunikacji,
– zobaczą na przykładach, dlaczego komunikaty „nie działają” i co dokładnie powoduje zakłócenia,
– nauczą się prostych zasad formułowania jasnych i skutecznych komunikatów, które można stosować zarówno w pracy, jak i w relacjach codziennych.
Prowadzący:
Michał Majczak – Jestem człowiekiem słowa. Od 25 lat zajmuje się komunikacją marketingową. Na temat nadawcy i odbiorcy wiem wiele. W roku 1999 współtworzyłem agencję reklamową Przybora Zaniewski Limited i pracowałem tam przez osiem lat. Jestem autorem reklam, o których mówili wszyscy, tych dla Frugo, Reddsa, Żubra czy Oleju Kujawskiego. Moje nazwisko pojawiało się wielokrotnie na listach nominowanych i nagradzanych w konkursach Złote Orły, KTR, a nawet Golden Drum i Golden Lions. Raz zostałem nawet Copywriterem Roku.
Pracowałem w agencjach: PZL, Grey, DDB i wielu innych. Wciąż bywam niezastąpiony, jeśli chodzi o generowanie dziesiątek kreatywnych i efektywnych rozwiązań.
Dzisiaj zajmuje się czymś nowym. Edukacją. W roku 2020 poprowadziłem pierwsze kreatywne warsztaty – prowadzę je do dzisiaj. Dzięki moim warsztatom ludzie podnoszą swoje kwalifikacje komunikacyjne i uczą się, jak do reklamy wprowadzić to, co najlepsze z literatury, kina i malarstwa. Te spotkania uświadomiły mi, że buduję mosty – pomiędzy światem sztuki, a komunikacją marketingową, pomiędzy ludźmi, nawet jeśli dzieli ich całe pokolenie. Pomiędzy nami. Czy może być coś ważniejszego?
15.00-16.00
„Nie tylko twórcy – jak działa branża kreatywna”
Branża reklamowa to dziś coś znacznie więcej niż świat designerów i fotografów. Podczas wykładu Anna Nowak pokaże, jak coraz większe znaczenie zyskują osoby łączące różne kompetencje — kreatywne, technologiczne i strategiczne. Na przykładach nagradzanych projektów z konkursów KTR i Innovation opowie, jak współpraca interdyscyplinarnych zespołów przekłada się na skuteczne, innowacyjne kampanie. Wykład będzie inspirującym spojrzeniem na to, jak technologia i kreatywność wzajemnie się napędzają i jak odnaleźć w tym miejsce dla siebie — niezależnie od specjalizacji.
Prowadząca: Anna Nowak
Pracę w branży rozpoczęła prawie 9 lat temu, kiedy to z doświadczeniem technologicznym dołączyła do grupy dentsu. Obecnie jako Creative Technology Director w Saatchi łączy kreację z technologią. O nowych technologiach i ich zastosowaniu opowiada również podczas prelekcji w kraju i za granicą, a także w mediach oraz w ramach różnych inicjatyw edukacyjnych. Ma na swoim koncie projekty nagrodzone m. in. w konkursach KTR, Innovation, Effie oraz MIXX, w tym Best of Technology w konkursie KTR (2022) oraz Best of Charity w Innovation (2023). Zasiadała m. in. w jury KTR, Young Creatives, Golden Drum, Gerety Awards, KIAF. Prywatnie miłośniczka science fiction, gier wideo oraz roślin doniczkowych.
