Kolejne spotkanie z cyklu „mini See&Say w Idea Hub” poprowadził Tomek Szymański – założyciel beginning | creative collaboration agency. Poniżej przedstawiamy jego wnioski na temat budowania relacji i zaufania w biznesie, wynikające z jego wieloletnich doświadczeń zawodowych:
- Networking to nie jest sieć osób, którym można coś sprzedać. Networking to sieć osób, które mogą być naszymi ambasadorami, a zarazem takich osób, które mogą nam otworzyć odpowiednie drzwi wtedy, kiedy będziemy tego potrzebować.
- Żeby mieć mocną sieć wokół siebie, należy zacząć do tego, by budować ją jako pierwszemu.
- Codziennie słuchając innych osób i rozumiejąc ich potrzeby, mogę ich połączyć z osobą, której kompetencje czy zasoby mogą odpowiedzieć na nie. To niewielki koszt czasowy, chodzi tylko o skupienie się, by to robić regularnie i żeby pamiętać o innych osobach na co dzień, a nie tylko jak coś od nich potrzebujemy.
- Codziennie czytając, słuchając różnych informacji pamiętajmy o innych osobach, bo każda z tych informacji na pewno może się komuś przydać i posunąć jego działalność w dobrym kierunku.
- Dobrze zrobiony projekt, to najlepszy PR naszej działalności.
*Tomasz Szymański – Pracował przy budowaniu innowacji lub modelu biznesowego m.in. dla PayU, MediaCom Warsaw, HUSH Warsaw, panGeneratora, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego a także marketingowo dla: Procter&Gamble, ING Bank Śląski, Ford, British American Tobacco. Nagradzany za skuteczność kampanii reklamowych, m.in. Brązowe Effie 2012 dla kampanii Discovery Networks. Polski host w projekcie 9others.com oraz współorganizator Stratup Grind Warsaw (https://www.startupgrind.pl/). Założyciel beginning | creative collaboration agency (https://beginningagency.com/).
*Idea Hub – nowatorskie placówki coworkingowe, które Idea Bank bezpłatnie udostępnia swoim klientom. Powstały z myślą o przedsiębiorcach, którzy nie mają własnego miejsca do pracy i organizowania biznesowych spotkań. To przestrzenie, w których właściciele małych firm mogą wygodnie pracować, poznać się nawzajem, inspirować, a także dzielić wiedzą i doświadczeniami.
W Idea Hubach można znaleźć przestrzeń coworkingową, wyposażoną w urządzenia biurowe (skanery, drukarki, słuchawki, kopiarki, ładowarki i in.) oraz sale konferencyjne objęte systemem rezerwacji. Na gości spragnionych wiedzy czeka świeża prasa i literatura biznesowa. W placówkach jest strefa bezpłatnego Wi-Fi, a na ściennych ekranach transmitowane są wiadomości ze świata ekonomii. Ponadto, goście mogą częstować się pyszną kawą.
Obecnie Huby są dostępne w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu.