Praca przy organizacji wydarzeń to nie tylko logistyka i produkcja. Od eventowców wymaga się również działania zgodnie ze strategią marki, którą obsługują czy orientacji w najnowszych technologiach. Ceniona jest tutaj także kreatywność i optymistyczne podejście do wyzwań. Przyda się nawet umiejętność improwizacji, bo w działaniach „na żywo” zdarza się wiele nieprzewidzianych sytuacji ;) Jako eventowiec będziesz tworzyć koncepcje kreatywne wydarzeń działań ambientowych, angażować konsumentów w dany event i przekładać idee kampanii reklamowych na koncerty, festiwale czy konferencje. Jeżeli zatem czujesz, że równie dobrze jak w excelu poczujesz się w pracy z ludźmi i w terenie – przyjdź na See&Say i porozmawiaj z przedstawicielami najlepszych firm z branży eventowej w Polsce.
Podobnych kompetencji oczekuje się także od producentów audiowizualnych. Pracując na planach reklam, teledysków i sesji zdjęciowych musisz szybko i skutecznie reagować na nieprzewidziane sytuacje. Niezbędna jest tu szeroko rozumiana kreatywność, odporność na stres i umiejętności komunikacyjne. Wtedy bez problemu znajdziesz odpowiednią lokację, dogadasz się z ekipą, skończysz zdjęcia bez nadgodzin a Twój klient będzie zadowolony :)
W produkcji bardzo ważne są zdolności komunikacyjne, więc jeżeli czujesz, że potrafisz jasno formułować myśli, działasz szybko i dogadasz się z każdym – rozważ tę ścieżkę kariery i na See&Say porozmawiaj z producentem.
Karierę w branży PR, powinny rozważyć osoby, które dobrze czują się z językiem polskim, angielskim i słowem zarówno pisanym, jak i mówionym. Wypowiedzi do mediów, tworzenie komunikatów prasowych, wspieranie kampanii reklamowych i wiele pokrewnych zadań to właśnie praca piarowca. Możesz zajmować się komunikacją od strony konsumenckiej, korporacyjnej lub sektorowej. Bardzo dużo zależy również od branży i specyfiki konkretnych marek, z którymi i dla których będziesz pracować. Chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu reputacji marek, komunikacji i tworzeniu nowoczesnego contentu przy współpracy z influencerami? Przyjdź na See&Say i porozmawiaj z przedstawicielami najlepszych agencji PR w Polsce.
Agencje reklamowe oferują bardzo szeroki wachlarz możliwości rozwoju. Czujesz, że Twoją mocną stroną są zdolności komunikacyjne, nie masz problemu z pilnowaniem harmonogramu i lubisz gdy wszystko zgadza się w rubrykach tabelki – może jesteś przyszłym pracownikiem działu Client Service. Jeżeli myślisz analitycznie, szybko łączysz fakty, obserwujesz i widzisz związki przyczynowo-skutkowe, umiesz syntezować wiedzę i sprawnie ją przekazywać, pomyśl o aplikowaniu na stanowiska strategiczne. A jeśli masz genialne pomysły, idź do działu kreacji i zostań copywriterem lub art directorem. Ważnym elementem pracy w agencjach reklamowych jest też kreatywność i umiejętność prezentowania pomysłów – ale te kompetencje na pewno będziesz mógł szlifować pod okiem najlepszych, gdy już zaczniesz swoja karierę w branży.
A żeby zacząć, przyjdź na See&Say!
Marketing to nie tylko agencje reklamowe, PR czy eventowe, to także bezpośrednie zespoły marketingu, które pracują dla konkretnych marek, czyli po tak zwanej „stronie Klienta”. Czym zajmuje się Brand Manager? Przede wszystkim pracuje nad strategią swojej marki, analizuje rynek, konkurencję, zna trendy – potrafi korzystać z wiedzy dostarczanej przez agencje badawcze, a jednocześnie oprócz umiejętności analitycznych potrafi przełożyć założenia strategiczne marki na brief dla agencji kreatywnych.
Domy mediowe odpowiadają za planowanie i zakup różnych formatów mediowych dla swoich klientów. Możliwości techniczne wydawców zmieniają się dynamicznie, więc praca mediowca to styczność z najnowszymi technologiami. W domu mediowym możesz zajmować się zakupem i planowaniem kampanii reklamowych w internecie, telewizji, prasie, radiu, w outdoorze czy kinie. Poznasz język i wskaźniki mediowe, nauczysz się korzystać z badań mediów (oglądalności telewizji, słuchalności radia, czytelnictwa prasy, internetu). Jeżeli lubisz liczby i wyciąganie z nich wniosków, i jednocześnie chcesz być w stałym kontakcie z ludźmi, to może być to praca dla Ciebie. Więcej dowiedz się na See&Say.