W branży marketingowej jest bardzo, bardzo, ale to bardzo wiele specyficznych obszarów i firm. Różnią się od siebie zakresem kompetencji, a w ich strukturach są specjalistyczne stanowiska, które wymagają odpowiedniego zestawu cech i umiejętności. W trakcie See&Say poznasz ludzi z domów mediowych, agencji reklamowych, social mediowych, PRowych i eventowych, a także marketerów znanych marek. Wtedy wszystko się rozjaśni ;)

Tutaj krótko przedstawiamy branżę. Oczywiście Twoje cechy, umiejętności i kompetencje, mogą pasować do wielu jej obszarów. Dlatego ważne jest, żeby dobrze je poznać, rozróżniać i świadomie zdecydować, w którym kierunku chcesz poprowadzić swoją karierę. Zapoznaj się z opisami i zaznacz, które z obszarów najbardziej Cię interesują.

Event

Praca przy organizacji wydarzeń to nie tylko logistyka i produkcja. Od eventowców wymaga się również działania zgodnie ze strategią marki, którą obsługują czy orientacji w najnowszych technologiach. Ceniona jest tutaj także kreatywność i optymistyczne podejście do wyzwań. Przyda się nawet umiejętność improwizacji, bo w działaniach „na żywo” zdarza się wiele nieprzewidzianych sytuacji ;) Jako eventowiec będziesz tworzyć koncepcje kreatywne wydarzeń działań ambientowych, angażować konsumentów w dany event i przekładać idee kampanii reklamowych na koncerty, festiwale czy konferencje. Jeżeli zatem czujesz, że równie dobrze jak w excelu poczujesz się w pracy z ludźmi i w terenie – przyjdź na See&Say i porozmawiaj z przedstawicielami najlepszych firm z branży eventowej w Polsce.

Produkcja audiowizualna

Podobnych kompetencji oczekuje się także od producentów audiowizualnych. Pracując na planach reklam, teledysków i sesji zdjęciowych musisz szybko i skutecznie reagować na nieprzewidziane sytuacje. Niezbędna jest tu szeroko rozumiana kreatywność, odporność na stres i umiejętności komunikacyjne. Wtedy bez problemu znajdziesz odpowiednią lokację, dogadasz się z ekipą, skończysz zdjęcia bez nadgodzin a Twój klient będzie zadowolony :)
W produkcji bardzo ważne są zdolności komunikacyjne, więc jeżeli czujesz, że potrafisz jasno formułować myśli, działasz szybko i dogadasz się z każdym – rozważ tę ścieżkę kariery i na See&Say porozmawiaj z producentem.

PR

Karierę w branży PR, powinny rozważyć osoby, które dobrze czują się z językiem polskim, angielskim i słowem zarówno pisanym, jak i mówionym. Wypowiedzi do mediów, tworzenie komunikatów prasowych, wspieranie kampanii reklamowych i wiele pokrewnych zadań to właśnie praca piarowca. Możesz zajmować się komunikacją od strony konsumenckiej, korporacyjnej lub sektorowej. Bardzo dużo zależy również od branży i specyfiki konkretnych marek, z którymi i dla których będziesz pracować. Chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu reputacji marek, komunikacji i tworzeniu nowoczesnego contentu przy współpracy z influencerami? Przyjdź na See&Say i porozmawiaj z przedstawicielami najlepszych agencji PR w Polsce.

Reklama

Agencje reklamowe oferują bardzo szeroki wachlarz możliwości rozwoju. Czujesz, że Twoją mocną stroną są zdolności komunikacyjne, nie masz problemu z pilnowaniem harmonogramu i lubisz gdy wszystko zgadza się w rubrykach tabelki – może jesteś przyszłym pracownikiem działu Client Service. Jeżeli myślisz analitycznie, szybko łączysz fakty, obserwujesz i widzisz związki przyczynowo-skutkowe, umiesz syntezować wiedzę i sprawnie ją przekazywać, pomyśl o aplikowaniu na stanowiska strategiczne. A jeśli masz genialne pomysły, idź do działu kreacji i zostań copywriterem lub art directorem. Ważnym elementem pracy w agencjach reklamowych jest też kreatywność i umiejętność prezentowania pomysłów – ale te kompetencje na pewno będziesz mógł szlifować pod okiem najlepszych, gdy już zaczniesz swoja karierę w branży.

A żeby zacząć, przyjdź na See&Say!

Marketing

Marketing to nie tylko agencje reklamowe, PR czy eventowe, to także bezpośrednie zespoły marketingu, które pracują dla konkretnych marek, czyli po tak zwanej „stronie Klienta”. Czym zajmuje się Brand Manager? Przede wszystkim pracuje nad strategią swojej marki, analizuje rynek, konkurencję, zna trendy – potrafi korzystać z wiedzy dostarczanej przez agencje badawcze, a jednocześnie oprócz umiejętności analitycznych potrafi przełożyć założenia strategiczne marki na brief dla agencji kreatywnych.

Media planning

Domy mediowe odpowiadają za planowanie i zakup różnych formatów mediowych dla swoich klientów. Możliwości techniczne wydawców zmieniają się dynamicznie, więc praca mediowca to styczność z najnowszymi technologiami. W domu mediowym możesz zajmować się zakupem i planowaniem kampanii reklamowych w internecie, telewizji, prasie, radiu, w outdoorze czy kinie. Poznasz język i wskaźniki mediowe, nauczysz się korzystać z badań mediów (oglądalności telewizji, słuchalności radia, czytelnictwa prasy, internetu). Jeżeli lubisz liczby i wyciąganie z nich wniosków, i jednocześnie chcesz być w stałym kontakcie z ludźmi, to może być to praca dla Ciebie. Więcej dowiedz się na See&Say.

Event
Produkcja
PR
Reklama
Social Media
Marketing
Media Planning

AKTYWNY/AAMBITNY/ABEZPOŚREDNI/ABŁYSKOTLIWY/ACIEKAWY/ACIEPŁY/AZDETERMINOWANY/ADOCIEKLIWY/ADOJRZAŁY/ADOKŁADNY/ADYNAMICZNY/AZDYSCYPLINOWANY/ADYSKRETNY/AEKSPRESYJNY/AELASTYCZNY/AEMPATYCZNY/AENERGICZNY/AENTUZJASTYCZNY/AINTELIGENTY/ASKONCENTROWANY/AKREATYWNY/ALOGICZNIE MYŚLĄCY/AZMOTYWANY/ANIEZALEŻNY/ANIEZAWODNY/AOBOWIĄZKOWY/AODWAŻNY/AOPANOWANY/AORYGINALNY/AOSTROŻNY/AOTWARTY/APEWNY/A SIEBIEPOGODNY/APRACOWITY/APRAKTYCZNY/APRECYZYJNY/APROAKTYWNY/APRZEDSIEBIORCZY/AROZSĄDNY/ASAMODZIELNY/ASKROMNY/ASKUTECZNY/ASOLIDNY/ASPONTANICZNY/ASPOSTRZEGAWCZY/ASTANOWCZY/AŚMIAŁY/AUCZCIWY/AUCZYNNY/AUKIERUNKOWANY/A NA CELUWAŻNY/AWIARYGODNY/AWNIKLIWY/AWRAŻLIWY/AWYJĄTKOWY/AWYRAZISTY/AWYTRWAŁY/AZAANGAŻOWANY/AZDECYDOWANY/AŻYCZLIWY/A
Oświadczenia:

* Zapoznałam/-em się i akceptuję Regulamin Programu Edukacyjnego See&Say i zgłaszam swój udział w tym Programie na zasadach określonych w Regulaminie Programu Edukacyjnego See&Say.
Możemy przekazać Twoje dane najlepszym polskim agencjom marketingowym, bez względu na wyniki programu. W tym celu wyraź następującą zgodę: zgoda na przekazanie twoich danych partnerom programu w celach rekrutacyjnych.
Rozwiń

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przesłanych przeze mnie danych osobowych na potrzeby rekrutacyjne, w ramach projektów rekrutacyjnych prowadzonych przez partnerów programu edukacyjnego SEE&SAY oraz innych podmiotów stowarzyszonych w SAR.
Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR z siedzibą w Warszawie przy ul. Czerskiej 8/10, 00-732 Warszawa. Z momentem przekazania danych partnerowi prowadzącemu rekrutację, zostanie on odrębnym administratorem danych, o czym zostaniesz poinformowana/-y. Udzielenie zgody i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Masz prawo w każdym czasie wycofać swoją zgodę, wysyłając wiadomość na adres paulina.swierczewska@sar.org.pl. Dane będą przetwarzane aż do czasu wycofania zgody. Pozostałe Twoje uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych są opisane w Regulaminie Programu SEE&SAY

Chcemy pozostać z Tobą w kontakcie i móc informować Cię o wydarzeniach, warsztatach i innych ofertach, które przygotowujemy dla Ciebie my i nasi partnerzy (członkowie SAR i partnerzy See&Say).

Wyrażam zgodę na przesyłanie mi przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR drogą elektroniczną, na podany przez mnie adres mailowy informacji handlowych, w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną, o warsztatach, szkoleniach, konferencjach i innych wydarzeniach organizowanych przez SAR, członków stowarzyszonych w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR (których lista jest dostępna na stronie https://portfolio.sar.org.pl/agencje/).
Wyrażam zgodę na przesyłanie mi przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres mailowy, informacji handlowych (w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną) o usługach i produktach (w szczególności specjalnych ofert handlowych dedykowanych dla osób biorących udział w Programie See&Say), partnerów współpracujących ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w związku z realizacją Programu See&Say.
* - pola obowiązkowe

Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR z siedzibą w Warszawie przy ul. Czerskiej 8/10, 00-732 Warszawa. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu i w zakresie niezbędnym do realizacji celów Programu See&Say, oraz w celu przesyłania informacji handlowej SAR, członków i partnerów SAR jeśli wyraziłeś na to zgodę. Szczegółowe postanowienia dotyczące Programu, w tym w szczególności katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Programu Edukacyjnego See&Say.