Pierwszy dzień wiosny przywitał nas na warsztatach na ul. Polnej 11 w ramach kolejnego spotkania „mini See&Say w Idea Hub”. Powiew świeżego spojrzenia na swoje portfolio i podejścia do autoprezentacji zapewnił nam Radek Miklaszewski – wieloletni pracodawca w branży komunikacji marketingowej (m.in. OMD, TBWA, Walk, obecnie Synchro.lab w grupie Jet Line).
Radek opowiedział nam o tym, jak staranniej zaplanować siebie i to zaplanować tak, żeby nie zrobić sobie kuku na starcie kariery. Nie było ppt, rzutnika, głośników, slide’ów, zdjęć, ale byliśmy MY. Co robiliśmy?
- Dowiedzieliśmy się, co robić, a czego unikać, starając się o posadę, zlecenie, współpracę. Przede wszystkim – WYRÓŻNIĆ SIĘ. Sprawdzić, co inni piszą w CV, jak inni je rozsyłają i jak się zachowują podczas rozmowy rekrutacyjnej. Po to, żeby zrobić to lepiej od innych i dostać to, na czym nam zależy – UWAGĘ. Dzieliliśmy się naszym doświadczeniem w tym zakresie i efektywnością tych działań.
- Dyskutowaliśmy o relacji pracodawca – pracownik. Radek zmusił nas do zastanowienia się nad różnymi aspektami tej relacji i wyciągnięcia własnych wniosków poprzez zadawanie pytań, np. Co prezentujecie o sobie w sieci? Czy macie swój profesjonalny profil? Co on o Was mówi? Ile razy nie przyszliście na umówione spotkanie, a ilu pracodawców po rozmowie rekrutacyjnej nie dało Wam feedbacku? Co wpłynęło na otrzymanie przez Was stanowiska/ awansu/ podwyżki? Jak pożegnał się z Wami pracodawca?
- Były także próby autoprezentacji. Mieliśmy minutę na przedstawienie się całej Sali. Dzięki temu mogliśmy usłyszeć jak się wypowiadamy publicznie – jak brzmi nasz głos, co mówimy i jak mówimy. Oraz czy nie zapomnieliśmy powiedzieć swojego imienia 😉
Po spotkaniu każdy mógł skonsultować swoje wątpliwości, rozwiać lub postawić sobie istotne pytania na swój temat. W efekcie powstało wiele zaskakujących refleksji, np.: „Przyznam, że wcześniej nie myślałam o tym kierunku, a profilowałam się stricte na agencje kreatywne, gdzie już na rozmowach czułam, że to nie moje miejsce. Na gorąco zrobiłam research w innej branży i myślę, że jest to ciekawy dla mnie kierunek.”
Jak widać rozmowa pomaga, umożliwia dzielenie się doświadczeniami. Otwarty charakter spotkań ma sens – wtedy ludzie widzą swoją szansę na zmianę, obserwują innych, nieznanych sobie ludzi a jednak się otwierają, czują że też mogą, mają odwagę, by włączyć restart.
Radek czeka na maile od innych, wie, że je dostanie. Będą pytania prozaiczne o układ tekstu w CV, ale też o kierunki działań, strategie. Cieszy się, że mógł inspirować i pomagać innym zmieniać dotychczasowy kierunek.
*Idea Hub – nowatorskie placówki coworkingowe, które Idea Bank bezpłatnie udostępnia swoim klientom. Powstały z myślą o przedsiębiorcach, którzy nie mają własnego miejsca do pracy i organizowania biznesowych spotkań. To przestrzenie, w których właściciele małych firm mogą wygodnie pracować, poznać się nawzajem, inspirować, a także dzielić wiedzą i doświadczeniami.
W Idea Hubach można znaleźć przestrzeń coworkingową, wyposażoną w urządzenia biurowe (skanery, drukarki, słuchawki, kopiarki, ładowarki i in.) oraz sale konferencyjne objęte systemem rezerwacji. Na gości spragnionych wiedzy czeka świeża prasa i literatura biznesowa. W placówkach jest strefa bezpłatnego Wi-Fi, a na ściennych ekranach transmitowane są wiadomości ze świata ekonomii. Ponadto, goście mogą częstować się pyszną kawą.
Obecnie Huby są dostępne w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu.